TMC bouwt klantenportaal!
Afgelopen jaar zijn wij begonnen met een nieuwe aanpak voor het meten van de klanttevredenheid. Hierbij kijken wij niet alleen achterom, maar ook vooruit. Met de feedback van onze klanten, wordt het voor ons eenvoudiger om passende plannen te maken voor de toekomst.
Informatie raadplegen en beheren
Eén van de plannen, voortgekomen uit het klanttevredenheidsonderzoek van 2020, is het ontwikkelen van een klantenportaal. In het portaal komen verschillende datastromen samen, waardoor klanten indirect meekijken in onder andere ons ERP systeem AFAS en in ons serviceproces. Dit resulteert in nóg meer transparantie, openheid, hogere kwaliteit en snelheid.
Naast contact met de Servicedesk behoort een stukje selfservice straks ook tot de mogelijkheden. Denk hierbij aan het digitaal melden van (ver)storingen en het opvragen van statussen en rapportages.
Stand van zaken
Momenteel bevinden wij ons in de designfase. Het MVP (Minimum Viable Product) is in kaart gebracht en ook het design is gepresenteerd. De volgende stap is de bouw van het portaal, waarna wij in het eerste kwartaal van 2022 live gaan. De doelen voor de eerste livegang zijn:
- Klanten kunnen zaken zelf regelen, waaronder het digitaal melden van storingen, uiteraard houden zij de mogelijkheid tot persoonlijk contact;
- Inzicht en transparantie in de status van onder andere storingen, zodat de klanten altijd up to date zijn en blijven;
- Rapportages opvragen en inzien, voor diepere inzichten en het waarnemen van trends;
- Documentatie opvragen en inlezen.
Voor het gebruik van het klantenportaal is een inlog vereist. Hierbij worden enkel relevante rollen en rechten toegewezen. Onze accountmanagers dragen zorg voor het inventariseren van de key users per gemeente/klant.
Toekomstbestendig
Het klantenportaal is toekomstbestendig. Dit betekent dat het uit te breiden is en dat er in de aankomende jaren telkens nieuwe functionaliteiten toegevoegd kunnen worden. Bent u klant van TMC en wilt u meedenken aan de verdere toekomst van het klantenportaal? Dat kan! Mail uw gegevens naar marketing@taxameter.nl. Onze marketingmedewerker Mariska Kuipers neemt vervolgens contact met u op.
Terug naar overzicht...